צרו קשר לייעוץ חינם

    חולי הסכרת בחברה

    במבט שטחי לא ניתן להבחין שהאדם העומד מולנו הינו חולה סכרת. אין זה מפתיע, הואיל וחולי הסכרת משתלבים היטב בחברה ואין הבדל כלל וכלל בין התנהגותם לבין התנהגות שאר בני האדם. כמו כן, אין כל שוני בין הופעתם החיצונית לזו של אנשים שאינם לוקים במחלה, בשונה לדוגמא מאנשים הלוקים במחלות אונקולוגיות, העלולות לגרום לנשירת שיער, התנפחות ועוד.

    שגרת חולי הסכרת

    ככלל, שגרת חייהם של חולי הסכרת אינה כה פשוטה. על חולי הסכרת לבדוק את רמת הסוכר בדם אחת לכמה שעות על ידי הגלוקומטר (מכשיר למדידת סוכר) ולהזריק אינסולין במידת הצורך; רמה לא יציבה של סוכר עלולה לגרום להיפרגליקמיה (עודף סוכר) או לחלופין היפוגליקמיה (חוסר סוכר); לא אחת הסוכרת עלולה לגרום לתחושות של יובש, עייפות ועוד מגוון תופעות. בנוסף לשגרה המורכבת שלהם, חולי הסכרת נאלצים להתמודד עם הוצאות כספיות גבוהות במסגרת הטיפול במחלה. במטרה להקל עליהם, החליטה מדינת ישראל להעניק לחולי הסכרת מספר זכויות, ובראשם פטור ממס לחולי סכרת, פיצוי לחולי סכרת, מענק לחולי סכרת, מענק מביטוח לאומי לחולי סכרת.

     

    נתוני קבלת פטור המס
    סוכרת אחוזי נכות

    רבים הם חולי הסכרת שאינם מודעים לכך כי המחלה בה הם לוקים עשויה להקנות להם פטור ממס. ככלל, החוק במדינת ישראל קובע כי אדם הסובל ממספר מחלות אשר גורמות לו לאחוזי נכות העולים על 90 אחוזים, רשאי לקבל פטור ממס. הוא הדין בנוגע לאדם הסובל ממחלה בודדת המקנה לו 100 אחוזי נכות. כפועל יוצא מכך, מחלת הסכרת עשויה לזכות את בעליה בפטור ממס, באם אחוזי הנכות של הבעלים עולים על 90 אחוזים.

    חולה סכרת מגיע לך כסף!
    סכומי החזר המס

    ככלל, מס הכנסה קובע כי פירוש פטור ממס לחולי סכרת או כל מחלה אחרת המקנה אחוזי נכות, הינו פטור מתשלום מס על משכורת חודשית בסכום של עד 600,000 שקל בשנה (משכורת של כ – 50,000 ₪ ברוטו), וכ- 71,000 ₪ לכל היותר כתוצאה מהכנסה צדדית כדוגמת השקעות, נדל"ן ועוד. זאת ועוד, באפשרות חולה סכרת אשר מקבל פטור ממס לחולי סכרת לקבל החזר על המס ששילם בשש שנים הקודמות באופן רטרואקטיבי (באם כמובן הוא היה חולה בסכרת בשנים הללו).

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה