צרו קשר לייעוץ חינם

    מטבע הדברים, אנשים שמקבלים קצבת ניידות מעוניינים גם לטוס לחו"ל לפעמים. במקרים אלו, חשוב לדעת מה קורה עם קצבת הניידות וכיצד מקבלים אותה חזרה בעת השיבה לארץ. אם הנושא מעניין אתכם, פשוט המשיכו לקרוא!

    קצבת ניידות לאדם שטס לחו"ל

    ככלל, מגיעה לאדם קצבת ניידות למשל 3 החודשים הראשונים לשהייתו בחו"ל, רק אם קיבל קצבת ניידות למשך 3 חודשים רצופים לכל הפחות. במקרה וקיבל קצבה לתקופה קצרה יותר, אם האדם ישהה בחול לתקופה שעולה על חודש קלנדרי, שתחום הקצבה יופסק ב-1 לחודש הקרוב לאחר יציאתו לחו"ל (לדוגמא, אם יצאתם ב-29 למאי, תשלום הקצבה יופסק ב-1 ליוני).

    ומה קורה עם הלוואות והטבות אחרות?

    לאדם אשר שוהה בחוף לארץ לא יאושרו ההטבות וההלוואה לרכישת רכב, אולם אלה יהיו מזינים עבורו כשאר יחזור ארצה (כמובן, אם הזכות מגיעה לו על פי הקריטריונים). בנוסף, הביטוח הלאומי יהיה רשאי לדרוש חזרה את סכום ההלוואה העומדת וההלוואה מקרן ההלוואות במקרה בו האדם יצא לחו"ל לתקופה של 3 חודשים ומעלה.

    אולם, המדינה מכירה בכמה מצבים בהם לאדם יהיה מגיע גם קצבת חסר רכב:

    (מעבר לתשלום הקצבה ל-3 החודשים הראשונים ליציאתו מהארץ, 3 חודשים של קצבה הניתנרת רצוף לפני היציאה לחו"ל יכולה לזכות את האדם בקצבה נוספת כאמור, בהתאם למצבים הבאים: ,

    • קבלת טיפול רפואי – תשלום זה מוגבל לתקופה של שנתיים, אולם שימו לב שהכוונה היא לטיפול רפואי הרלוונטי למצבו של האדם.
    • שליחות מטבעם העבודה אצל מעסיק ישראלי – במידה ואחד מבני המשפחה של האדם הזכאי לקצבה (הורים לקטין, אפוסטרופוס, בןבת זוג) , או האדם עצמו נשלח לחו"ל מטעם מעסיקו הישראלי, הוא יהיה זכאי כאמור לקצבה. גם הקצבה במקרה זה, מוגבלת בזמן של 24 חודשים.
    • שליחות מטעם המדינה  – במקרה כזה, קבלת הקצבה אינה מותנית בזמן ולא תלויה בקבלת קצבת ניידות 3 חודשים לפני היציאה מן הארץ. חשוב לציין שקבלת הקצבה יכולה להינתן גם לבןבת זוג, קטין הנמצא עם ההורים או בגיר שנמצא עם האפוטרופוס.

    אנחנו כאן כדי לסייע לכם בקבלת קצבת הניידות שמגיעה לכם!  צרו אתנו קשר כדי שנבדוק איך נוכל לעזור לכם.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה