מימוש זכויות רפואיות

כל יום אנו שומעים ברדיו בטלוויזיה בעיתון ובאינטרנט חלית נפצעת מימוש זכויות רפואיות. מה זה אומר לנו האזרחים צמד המילים הללו מימוש זכויות? כל אזרח משלם לביטוח לאומי כל חודש אחוז ניכר ממשכורתו למוסד לביטוח לאומי. הסכום הזה לא משולם לחינם, התשלום לביטוח לאומי הוא בעצם ביטוח עבורנו האזרחים שאם חס וחלילה נפצענו או חלינו או נפגענו מגיע לנו זכויות וכספים מהמוסד לביטוח לאומי.

דוגמאות

#01

אזרח עד גיל 67 או אזרחית עד גיל 62 אשר עקב מחלה או פגיעה לא יכול יותר לעבוד או שמשכורתו הצטמצמה ב50 אחוז משרה ייתכן ומגיעה לו קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. מדובר גם על אנשים שיצאו לפנסיה מוקדמת עקב בעיות בריאות או שבמהלך הפנסיה הם חלו במחלה מסוימת.

#02

גבר ואשה עד גיל 67 שיש להם קשיי התניידות עקב פציעה מחלה או מצב רפואי מסוים. ברגע שאותה פגיעה מופיעה בתקנות של משרד הבריאות יש אפשרות שאותו אזרח יקבל הטבה של אפשרות לקנות רכב ללא מיסים וכמו כן לקבל קצבה שזה סכום כספי כל חודש בחודשו לכל ימי חייו.

#03

אדם שעקב עבודתו נפגע בעבודה או חלה במחלה מסוימת הקשורה לעבודתו זה נקרא מחלת מקצוע אותו אדם יקבל כל חודש קצבה מהמוסד לביטוח לאומי וייתכן שיקבל גם מענק גבוה בנוסף יוכל אותו אדם להמשיך לעבוד.

#04

אדם המשלם מס הכנסה ותוך כדי חייו הוא חלה במחלות טבעיות שונות המקנות לו נכות של 90 אחוז נכות רפואית. אותו אדם לא ישלם יותר מס הכנסה עד סכום של 600,000 שקל בשנה וכמו כן ישנה אפשרות סבירה שיקבל את כל המס ששילם עד שש שנים אחורה.

#05

אדם שיש לו קשיי ניידות והתניידות בדרכים ללא רכב עלולה לסכן את בריאותו. לאותו אדם מגיע תו נכה לרכב. כלומר אפשרות להחנות בחניית נכים ,להחנות בכחול לב, לא לשלם יותר טסט מלא, ולקבל החזר של האגרה ששולמה במשך השנה האחרונה.

#06

ילד עד גיל 18 שסובל מעיכוב התפתחותי, פיגור שכלי, בעיות של קשב וריכוז קשות, סכרת, בעיות שמיעה, בעיות ראייה, אוטיזם, השמנת יתר, אלרגיה קשה, שיתוק סיפי. לאותו ילד כלומר להוריו מגיעה קצבת נכות כלומר כסף לחשבון הבנק מהמוסד לביטוח לאומי, בערך 1,500 שקל עד 2,400 שקל כל חודש, כמו כן להוריו מגיעות 2 נקודות זיכוי ממס הכנסה שזה החזר כספי של 5,000 שקל כל שנה.

זכויות רפואיות

מימוש זכויות רפואיות זה בעצם הכסף המגיע לנו האזרחים במידה וקרה לנו מקרה רפואי מצער שפגע בנו במהלך החיים שלנו. הזכויות הללו רובן מגיעות לנו מהמוסד לביטוח לאומי אך ייתכן שמגיעות לנו זכויות נוספות גם ממוסדות אחרים כגון משרד התחבורה, מס הכנסה, העמותה למען חולי גזזת, משרד הבריאות ועוד גופים נוספים אחרים.

ציבור נכבד אתם צריכים להבין ולהטמיע שהזכויות הללו מגיעות לנו כדין וזה לא גמילות חסדים, אנחנו שילמנו עבור הזכויות המגיעות לנו כל רגע שאנחנו עובדים.