צרו קשר לייעוץ חינם

    פיברומיאלגיה, או בעברית: דאבת השרירים, הינה תסמונת המתבטאת בכאב ברקמות החיבור ובשרירים, בעייפות, ברגישות עזה במקומות שונים בגוף וכן, בכאב כרוני מפושט ברחבי הגוף כולו. תסמיני המחלה כוללים כאב כרוני מפושט הנמשך למשך יותר משלושה חודשים, כאשר הדגש הוא על כאב במערכת השרירים, המפרקים, השלד וכד'. כמו כן, התסמונת מתבטאת בכך שאין הקלה בכאבים כתוצאה ממנוחה או שינה, וכי הכאבים עלולים אף להתגבר בשעות הבוקר או הלילה.

    פיברומיאלגיה ותו נכה  

    חולי פיברומיאלגיה עשויים להיות זכאים לתו נכה, שכן תסמיני המחלה עלולים לגרום לקשיים בהתניידות, קשיים התפקוד במקומות הומי אדם, קשיים בהליכה רגלית ועוד. עם זאת, היות ומדובר במחלה שלה תסמינים רבים שאינם קשורים בהכרח רק לאזור הרגליים או ליכולת ההליכה, חולים רבים עלולים להיתקל בקשיי הוכחה לאגף הרישוי שהתניידות ללא תו נכה, אכן עלולה לפגוע בבריאותם.

    נקודה חיובית: שיפור בגישת אגף הרישוי

    לא מדובר בשינוי מגמה רשמי, אולם בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר דוגמאות לאישורי תו נכה עבור אנשים שאינם "נכים" על פי ההגדרה המקובלת, כלומר לאנשים שלא זקוקים לכסא גלגלים או בעלי לקות ברגליים. בין אותם אנשים קיימים למשל נפגעי נפש, חולי סרטן, חולי סכרת ובפרט, גם חולי פיברומיאלגיה.

    עלייה באישורי הזכאות לתו הנכה מצביעים על גישה משופרת של אגף הרישוי, שבבסיסה קיימת ההבנה שגם חולים שאינם בעלי לקות מוגדרת בגפיים, עלולים להזדקק לתו נכה במידה ומחלתם או מכלול בעיותיהם גורמים לקושי בהתניידות ולסכנת פגיעה במידה ולא יסתייעו ברכב.

    הגשת בקשה לתו נכה עבור חולי פיברומיאלגיה

    הגשת הבקשה לתו נכה מתבצעת כידוע, על ידי מסמכים שונים המוגשים לאגף הרישוי. במידה ואין בידי האדם קביעת אחוזי נכות של לפחות 60% מוועדה רפואית של משרד הבריאות או ביטוח לאומי, על האדם להגיש מסמכים רפואיים המוכיחים כי יש לו צורך בהתניידות ברכב, שכן התניידות ללא רכב עלולה לפגוע במצב בריאותו.  

    באשר לחולי פיברומיאליגיה בפרט, יש לדאוג להשיג את המסמכים הרפואיים המתאימים מטעם מומחה, שמעידים על קשיי ההתניידות, התנועה וכד'. כמו כן, גם אם לאדם יש קשיים נלווים לפיברומיאלגיה, כמו כאב מאובחן האזור הגב, הרגליים ועוד (קשיים שכיחים יחסית של חולי התסמונת), יש לספק מסמכים רפואיים מתאימים המעידים על כך.

    אם הנכם חולי פיברומיאלגיה, נשמח להכיר אתכם וללוות אתכם בדרך לקבלת תו הנכה המגיע לכם במהירות, ללא דחיות ובזבוז זמן יקר!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה