צרו קשר לייעוץ חינם

    קצבת ניידות מביטוח לאומי ומי זכאי לקצבת ניידות

    מדובר בקצבה חודשית, אשר משולמת למוגבל בניידות שעונה לתנאי הזכאות על פי ביטוח לאומי. הקצבה מיועדת לזכאים אשר ברשותם רכב או שאין ברשותם רכב. כמו כן, ניתן לקבל תוספת לקצבה במידה והמרחק בין הבית למקום העבודה הינו 40 ק"מ ומעלה.

    קשיים בדרך לקבלת הקצבה

    ככלל, קיימים כאמור שני שלבים עיקריים בדרך לקבלת קצבת ניידות מביטוח לאומי: הגשת בקשה לבדיקה בוועדה רפואית ובדיקה על ידה, והגשת טופס לקבלת הטבות לסניף הביטוח הלאומי הקרוב לביתו של המבקש. נשמע פשוט, לא? אולם, תהליך מימוש הזכות עלול להיות מטרטר ומתיש. בהמשך המאמר, נשתדל להסביר ולתאר עבורכם את הקשיים והמורכבויות הכרוכים לעיתים קרובות בהגשת תביעה כזו.  

    מסמכים, מסמכים ושוב מסמכים

    הצורך בהגשת טפסים, מסמכים, דוחות רפואיים וכד', אינו מאפיין רק את בקשת גמלת הניידות. באופן כללי, עבור הגשת התביעה וקבלת אחוז הנכות הרפואית תדרשו להגיש טפסים שונים ומסמכים רפואיים שיוכיחו את רמת המוגבלות שלכם, מאפייני הלקות או הלקויות ועוד. מילוי נכון של מסמכים אלו, כמו גם פנייה לגורמים רפואיים רלוונטיים הם קריטיים, שכן חוות דעת רפואיות משמשות את חברי הוועדה הרפואית לקביעת אחוז הנכות.

    אדם לבדו מול ביטוח לאומי

    ההתנהלות מות ביטוח לאומי או גופים אחרים הקשורים אליו כרוכים בלא מעט בירוקרטיה לרוב, עניין אשר מחייב אורח רוח וסבלנות אך גם היכרות מעמיקה עם תנאי הזכאות והדרך למימושן. זכאים רבים עלולים לקבל רק מעט ממה שמגיע להם ואף לקבל סירוב לתביעה מטעם ביטוח לאומי, וזאת רק משום שהם לא ידעו להילחם על זכויותיהם או שלא הייתה להם הבנה עניינית בתנאי הזכאות ולכן איכשהו נפלו בין הכיסאות. 

    אז מי זכאי לקצבת ניידות? אתם!

    במידה והנכם לפני תביעה מול ביטוח לאומי או שקיבלתם סירוב לתביעה, יש לפנות כמה שיותר מהר לייעוץ וליווי מקצועי. זכרו, כי כמו שלא ניגשים לבית משפט ללא עורך דין, כך גם לא ניגשים לתביעה מול ביטוח לאומי ללא גוף אחראי, אמין ומנוסה שיוכל ללוות אתכם בתהליך מימוש הזכות לקבלת קצבת ניידות מביטוח לאומי.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה