צרו קשר לייעוץ חינם

    עשר ותתעשר רשום בתורה, תתרום כסף תקבל כסף זאת המצווה היחידה שאלוהים רושם חד משמעית בחנוני, כלומר תבדקו אותי. מדינת ישראל מעודדת את אזרחיה לתרום כספים למוסדות מוכרים ,המדינה קובעת כי אדם התורם כספים בשנה מסוימת למוסד מוכר יקבל החזר מס בגין תרומות של 35 אחוז מכל שקל אשר הוא תרם.

    מדובר כמובן על אנשים המשלמים מס הכנסה. אי אפשר לקבל החזר מס יש מאין כלומר אם תרמת כסף למוסד מוכר אך לא שילמת מס הכנסה באותה שנה אי אפשר להחזיר לך את ההטבה. תרומה זה פעולה מבורכת אין כמו הנתינה. רשות המסים קבעה רשימה של מוסדות מוכרים לצורך מקבלת החזר ממס הכנסה על תרומות. בשפה המקצועית זה נקרא מוסד מוכר לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. כל קבלה של תרומה או כל אישור של הוראת קבע שרשום עליה שהיא מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה מזכה את בעלייה בהחזר מס של 35 אחוז. למען הסר ספק ישנו סימולטור ברשות המיסים אשר דרכו ניתן לבדוק האם אותה עמותה שתרמת לה לפי סעיף 46 האישור שלה בתוקף. צריך להיכנס לסימולטור לרשום את מספר העמותה שבגינה אתה רוצה להזדכות על החזר המס ואז אפשר לראות אם התוקף של העמותה קיים בשנים הנדרשות. עמותה שהתוקף שלה לא קיים בשנים הנדרשות לצורך ההחזר רשות המיסים לא תבצע החזר מס בגין אותן בקשות. לצורך הגשת החזר מס בגין תרומות אנו צריכים קבלות מקוריות המעידות על כך שתרמנו בשנה מסוימת סכום מסוים אם התאריך של אותה שנה. רבים מהאזרחים התורמים לא נוטים לייחס חשיבות לתרומות שלהם, ואשר לא מודעים שמגיע להם זיכוי ממס בגין תרומות, וזורקים את הקבלות לפח אשפה. כל אדם שתרם יכול להתקשר לעמותה שהוא תרם לה ולבקש שישלחו לו אשורי מס על התרומות המפורטות לגבי כל שנה ושנה. ישנם מעסיקים גדולים במשק אשר הגיעו להסדר עם רשות המסים שהם יכולים לתת זיכוי ממס בגין תרומות של אותו עובד באופן שוטף כל חודש בחודשו, כלומר במידה ואותו עובד ימציא לחשב השכר במקום עבודתו את הקבלות של התרומות שתרם באותו חודש, החשב יבצע זיכוי חודשי במשכורתו של אותו שכיר, ומשכורתו תגדל באותו חודש ב35 אחוז מסך התרומה שתרם באותו חודש.

    ציבור יקר המשיכו לתרום וברגע שקבלתם קבלה לשמור ולא לזרוק לפח. אם ברצונכם לבצע החזר מס בגין תרומות מוכרות שתרמתם במהלך השש שנים האחרונות צרו אתנו קשר.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה