צרו קשר לייעוץ חינם

    האישור ממשרד הבריאות מהווה את אחד מן התנאים לזכאות לתו הנכה, אולם גם מי שאין ברשותו אישור כזה יכול להגיש ממסכים רפואיים רלוונטיים ועדכניים.

    האם קיים צורך באישור ממשרד הבריאות עבור קבלת תו נכה?

    התנאים הבסיסיים עבור קבלת תו הנכה כוללים הגשת כמה מסמכים וביניהם גם אישור ממשרד הבריאות על המוגבלות בניידות, אולם אישור זה נדרש רק עבור מי שעבר בדיקה כזו לפני גיל 67 (וכן, במקרה כזה הוא יצטרך להגיש את פרוטוקול הוועדה בבקשה). אולם, מי שאין בידו אישור כזה, יוכל להגיש מסמכים רפואיים עדכניים אשר ניתנו מרופא מומחה ומעידים על המוגבלות בניידות וההזדקקות לתו הנכה.

    האם קיימת עדיפות למי שיש בידו פרוטוקול וועדה עדכני מטעם ביטוח לאומי או משרד הבריאות?

    לא קיימת עדיפות כזו. ככלל, חשוב לדעת שאחוזי הנכות המינימאליים אשר יכולים לזכות את האדם בתו נכה הם 60%. מעבר לכך, קיימים פרמטרים נוספים שיכולים לזכות את האדם בתו נכה ובראשם הצורך ברכב עבור הניידות, מכיוון שהתניידות ללא רכב עלולה לסכן את בריאותו. ציבור הזכאים מכיל חולים מסוגים שונים, כגון חולי לב, חולי ריאה ועוד. חולים אלה, לא בהכרח מחזיקים אישור מטעם משרד הבריאות, אולם מצבם הרפואי לעיתים מחייב שימוש ברכב לשם ההתניידות הבטוחה עבורם ולכן, הם גם זכאים לתו נכה.

    איך אגף הרישוי בודק את הבקשות לתו הנכה?

    באופן כללי, לאגף הרישוי יש קריטריונים מסוימים שעל פיהם נקבע האם האדם זכאי לתו הנכה או לא. כמו כן, באגף הרישוי יושב רופא שאחראי על קריאת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ותפקידו הוא לקבוע האם לאדם המבקש קיים צורך רפואי לתו נכה אשר יקל עליו בניידות.

    אולם, קביעותיו של אגף הרישוי אינן תמיד ברורות, בין אם מדובר בבקשות חדשות שנדחו, או בבקשות לחידוש תו נכה שנדחו. אנשים רבים מעידים על חוסר תשובות מספקות מטעם אגף הרישוי באשר לדחיית הבקשה ולכן, ניתן לומר כי האדם הממוצע עלול להיתקל בקושי רב בעת דחיית הבקשה והגשת הערעור אחריה.

    מעוניינים להגיש בקשה לתו נכה? אין סיבה שתעשו זאת לבד! פנו לחברת אופקים וקבלו ייעוץ אישי ואפקטיבי!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה