צרו קשר לייעוץ חינם

    מהי מחלת האלצהיימר?

    אלצהיימר הינה מחלה קשה ומתקדמת התוקפת את מערכת העצבים המרכזית והיא נפוצה בעיקר בקרב קשישים אך קיימים מקרים בהם מופיעה המחלה אצל צעירים יותר (בני חמישים ואף פחות מכך). מחלת האלצהיימר מתאפיינת בירידה קוגניטיבית. בתחילה נפגעת יכולת הזיכרון לטווח הקצר ולאחר מכם נפגעים גם חוש ההתמצאות, יכולת החשיבה, הפעילות המוטורית, יכולת ההליכה, האכילה והשליטה על הסוגרים. בשלבים מתקדמים יותר הופך החולה לסיעודי במאה אחוז הזקוק לעזרה בעל פעולותיו.

    מהם התנאים לקבלת תג נכה?

    זכאות לקבלת תו נכה נקבעת על ידי ועדה מיוחדת באגף הרישוי. הועדה הפנימית, המורכבת גם מרופא מקומי, הן היחידות היכולות לקבוע זכאות לתו נכה על פי קריטריונים קבועים מראש (שאינם ידועים לציבור). המשרד יכול לקבוע זכאות לתג הנכה על פי מסמכים רפואיים מבלי לראות את החולה, או על פי אחוז הנכות שנקבע על ידי הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי ומשרד הבריאות. אנשים בעלי דמנציה מתקדמת ואלצהיימר עומדים בקריטריונים לקבלת תו נכה לרכב, אולם הדבר תלוי כאמור במצב החולה ובקצב התקדמות המחלה.

    כיצד לקבל תג נכה עבור חולה אלצהיימר?

    במידה ואין ברשותכם אישור על קביעת אחוזי נכות כאמור, על מנת לקבל תו נכה עבור חולה במחלת האלצהיימר יש להגיש מסמכים וטפסים למשרד הרישוי. קבלת תו הנכה מצריכה הגשתם של מסמכים וטפסים רבים ומפורטים ככל האפשר, המעידים על מצבו של החולה וכן על אחוזי הנכות אשר נקבעו לו בביטוח הלאומי, מטעם גורם מומחה בתחום. בנוסף, יש להגיש מסמכים הנוגעים לרכב או לרכבים עבורם נדרש תג הנכה. קביעת הזכויות לתג הנכה תיקבע אך ורק על פי המידע שיופיע במסמכים. העובדה כי הוועדה לא מחייבת הגעה פיזית, היא חסרון עצום כיוון שהפונים לקבלת תו נכה אינם יכולים להסביר את מצבו של החולה בפני הוועדה וקיים חשש כי לא כל הטפסים והמסמכים הרלוונטיים שהוגשו אכן יקבלו תשומת לב הולמת.

    הקלת תהליך קבלת תו נכה עבור חולה אלצהיימר

    המומחים של חברת אופקים עומדים לשירותכם בדרך למימוש הזכויות המגיעות לכם ולבני משפחתכם בעקבות מחלות ובעיות רפואיות שונות. ניסיון רב שנים המלווה ביחס אישי לכל אורך התהליך, הופכת אותנו לחברה המובילה בתחום מימוש זכויות.

    אם אתם זקוקים לתו נכה עבור חולה אלצהיימר, צרו קשר עם המומחים שלנו וחסכו זמן יקר ובירוקרטיה!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה