צרו קשר לייעוץ חינם

    מהי מחלת הדמנציה? מהם התנאים לקבלת תו נכה עבור חולה דמנציה? איך ניתן להקל על הליך קבלת תו הנכה?

    דמנציה הינה מחלה המורכבת מקובץ של תסמינים שכולם מצביעים על פגיעה בתפקוד המוח. בין היתר, מופיעות בעיות בזיכרון, בשפה, בתפיסת המציאות ויכולת השיפוט. ישנם שינויים התנהגותיים מהותיים וכן ירידה משמעותית ביכולת התפקוד היומיומית. מחלות רבות גורמות לדמנציה כשהשכיחה שבהן היא מחלת האלצהיימר. הסימפטומים של מחלת הדמנציה, הולכים ומחמירים עם הזמן וככל שהמחלה מתקדמת, מתקשה החולה לבצע פעולות יומיומיות והוא הופך להיות תלוי באחרים לחלוטין. דמנציה בדרגתה החמורה ביותר, מובילה למצב בו החולה מוגדר תשוש נפש.

    מהם התנאים לקבלת תו נכה עבור חולה דמנציה?

    ועדה מיוחדת באגף הרישוי, קובעת זכאות לקבלת תג נכה. רק הועדה הפנימית של משרד התחבורה ורופא מקומי יכולה לקבוע זכאות לתו נכה וזאת על פי הקריטריונים הקבועים מראש על ידי משרד התחבורה. כמו כן, הזכאות לתו הנכה נקבעת ללא הגעת החולה פיזית לוועדה.

    אם אתם מטפלים בקרוב משפחה או הורה עם מחלת דמנציה המגבילה אותם בניידות ומצריכה הסעתם לטיפולים שונים, אתם זכאים לתג נכה. חשוב לדעת! אנשים עם מחלת דמנציה מתקדמת עומדים בקריטריונים של משרד התחבורה לקבלת תו נכה לרכב. כדי לקבל תג נכה עבור חולה במחלת הדמנציה, יש להגיש טפסים ומסמכים רלוונטיים למשרד הרישוי. ניתן גם להגיש את הפרוטוקול של הוועדה הרפואית בביטוח לאומי אשר קבעה לחולה אחוזי נכות. חשוב להגיש מסמכים רבים ככל האפשר במיוחד מהגורמים המומחים בתחום הדמנציה המטפלים בחולה. בנוסף, יש להגיש מסמכים עבור הרכב או הרכבים עבורם נדרש תו הנכה.

    כיצד ניתן להקל על הליך קבלת תו הנכה עבור חולה דמנציה?

    מחלת הדמנציה פוגעת לא רק בחולה עצמו אלא גם במשפחה הסובבת אותו הנדרשת להתגייס לטיפול אינטנסיבי בחולה ובו זמנית להתמודד עם בירוקרטיה רבה. המומחים שלנו בחברת אופקים עומדים לרשותכם בכל הנוגע למימוש זכויות המגיעות לכם ולבני משפחתכם בעקבות מחלות או בעיות רפואיות שונות. הידע, הניסיון, המוניטין שצברנו לאורך השנים והלקוחות הרבים אותם ליווינו בעזרה למימוש זכויותיהם, הופכים אותנו לחברה מובילה בתחום מימוש הזכויות הרפואיות.

    אם אתם זקוקים לתו נכה עבור חולה דמנציה, אל תחכו. התקשרו עוד היום למומחים של אופקים וחסכו זמן יקר ובירוקרטיה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה