צרו קשר לייעוץ חינם

    מוגבלים בניידות רבים מעוניינים לרכוש רכב החיוני לפעילותם השוטפת. האם ביטוח לאומי מאפשר הקלה במיסים, או קניית רכב ללא מיסים?

    הטבות במיסים למוגבלים בניידות: הלוואה עומדת

    ביטוח לאומי מאפשר מעין קנייה של רכב ללא מיסים למוגבלים בניידות, דרך ההלוואה העומדת. לא מדובר בפטור ממיסים, אלא בהלוואה הניתנת עבור קניית רכב חדש, אותה בסופו של דבר יצטרך האדם להחזיר. ההלוואה ניתנת עבור מימון מלא או חלקי של מיסי הרכב ותלויה בעמידה בתנאים של ביטוח לאומי. חשוב לציין כי על המוגבל בניידות להיות זה המשתמש ברכב ברוב המקרים (במקרים מסוימים, ביטוח לאומי יעניק אישור לבן משפחה לנהוג ברכב).

    אדם יכול להגיש בקשה להלוואה עומדת רק אחרי שהגיש תביעה לקצבת ניידות והועדה הרפואית קבעה לו שיעור מוגבלות של 40% לפחות. בנוסף, גם חסר רישיון נהיגה יוכל להגיש בקשה אחרי שנקבע לו שיעור מוגבלות של לפחות 60% ונרבע כי הוא זקוק להסעה באופן קבוע. בנוסף, לאדם כזה חייב להיות מורשה נהיגה שיתחייב (וכמובן מסוגל) להסיעו באופן קבוע.

    ומה במקרה של מוגבלים בניידות חסרי  רכב?

    ההטבות במבגרת גמלת הניידות מכילות גם קבלת קצבה במקרה ולאדם אין רכב, או שרכבו מושבת. שיעור המוגבלות בניידות הבסיסית לקבלת קצבת ניידות חודשית כזו הוא 80% לפחות.

    החזר ההלוואה העומדת וקשיים כלליים בהגשת התביעה לביטוח לאומי

    ככלל, נציין כי את ההלוואה העומדת יש להחזיר בכל מקרה, אולם ההחזר תלוי בתנאי מסוימים כגון : כאשר האדם מעוניין להחליף את הרכב, קיימת קביעה מחברת הביטוח כי הרכב נהרס או אבד, הרכב ניזוק בתאונה באופן שלא ניתן לתקנו, אחד מתנאי הזכאות להלוואה עומדת חלף לפני יותר מ-12 חודשים ועוד.

    אולם, קיימים קשיים רבים שעולים במקרים של רצון להחליף את הרכב לאחר זמן ממושך, שאלות הנוגעות לסיכויי קבלת הלוואה עומדת חדשה על רכב חדש אותו המוגבל בניידות מעוניין לרכוש וכד'. במקרים כאלה, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי שמתמחה בהגשת תביעות לביטוח לאומי. כמו כן, במידה וקיים חשש שביטוח לאומי עשוי לדרוש החזר של ההלוואה העומדת – הצורך בפנייה לגורם מקצועי עולה פי כמה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה