צרו קשר לייעוץ חינם

    אנשים שמוגבלים בניידות יכולים ברמת העיקרון לקבל כמה סוגי קצבאות, אולם לכל קצבה מטרה שונה מרעותה. במאמר הבא, נסביר לכם באופן תמציתי על סוגי הקצבאות הקיימות, מטרותיהן השונות, ההבדלים ביניהן וכן, מצבים בהם אדם עשוי להיות זכאי לכמה קצבאות במקביל.

    קצת הסבר על קצבת ניידות לעומת קצבאות נוספות

    קצבת ניידות היא קצבה שמטרתה היא לסייע לאדם בעת שנפגעה ניידותו. שיעור המוגבלות נקבע לפי רשימת ליקויים של ביטוח לאומי ומשרד הבריאות. חשוב לציין שהגמלה לא מיועדת רק למי שנפגע בגפיים עקב מחלה, פציעה וכד', אלא גם עבור מי שחלה במחלה שפוגת בניידותו. בנוסף לקצבה, יכול האדם לקבל גם תו נכה, הלוואה לרכישת רכב ועוד.

    קצבת נכות לעומת זאת, היא קצבה שמיועדת לאדם שאיבד את יכולתו לעבוד, או שנפגעה יכולתו. עבור קבלת הקצבה, יש להוכיח נכות רפואית שנקבעת על ידי רופא מטעם הביטוח הלאומי וכן פגיעה ביכולת העבודה בשיעור של 50% לכל הפחות. קיימים תנאים נוספים לקבלת הקצבה, שתלויים במצבו הספציפי של האדם, בהיותו עובדמובטל וכד'.

    קיימת קצבה נוספת שלעיתים מקושרת לקצבת הניידות (או שגורמת לבלבול ביניהן) והיא קצבת השירותים המיוחדים לנכים. מטרתה של קצבה זו הינה לסיוע לאנשים המתקשים בביצוע פעולות בסיסיות וזקוקים להשגחה צמודה, כגון אכילה, רחצה, וכד'.

    מתי נין לקבל כמה קצבאות?

    אדם אשר זכאי לקצבת שירותים מיוחדים לרוב יהיה זכאי גם לקצבאות האחרות. מעבר לכך, אם ועדה רפואית של משרד הבריאות קבעה כי שיעור המוגבלות בניידות הוא 100% או מעל, שהאדם מרותק למיטה או שהוא על כסא גלגלים, הוא יהיה זכאי (במרבית הפעמים) לקצבת ניידות ושיעורים מיוחדים.

    מתי עשוי האדם לא להיות זכאי לקצבאות?

    כאשר האם מאושפז במוסד, זכאותו לחלק מן הקצבאות עלולה להיפגע. חשוב לציין שהכוונה היא למוסד בו מתקבל טיפול סיעודי. בנוסף, חשוב להזכיר שוב את אחוזי הנכותהמוגבלות בניידות שנקבעת לאדם ויכולה מטבע הדברים, להשפיע על זכאותו כפי שציינו לעיל.

    בשורה התחתונה, חבל להתעסק לבד במלחמה על קצבאות שמגיעות לכם! צרו קשר לשם סיוע בהשגת קצבת ניידות!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה