צרו קשר לייעוץ חינם

    שגרת חולי הסרטן 

    חייו של חולי הסרטן אינם פשוטים כלל וכלל. חולי הסרטן מוצאים עצמם לא אחת מבלים מספר  שעות רב יותר בבית החולים מאשר בביתם; פעמים רבות נאסר על מכריהם וחבריהם לבקר אותם אף בבית החולים; יש אשר ספירות הדם של החולים נמוכות באופן משמעותי מהממוצע – דבר העלול להפוך כל וירוס קטן למסוכן והמגוון לצערנו עוד רחב. כאמור, השגרה היומיומית של חולי הסרטן, המורכבת בעיקר מטיפולים קשים ומורכבים הכוללים בין היתר הקרנות וטיפוליים כימותרפיים, מקשה על תפקודם היומיומי ועלולה לפגוע בהם בפן הנפשי. אם לא די בכך, המאבק במחלה כולל לעיתים רבות הוצאות כספיות גבוהות אשר עלולות לפגוע בחולה ובמשפחתו בפן הכלכלי ולגרום להם הפסדים רבים. בשל כך, מדינת ישראל מנסה להקל ולו במעט על חולי הסרטן, על ידי מתן פטור ממס לחולי סרטן.

    נתוני קבלת פטור המס  – פיצוי לחולי סרטן

    חולי הסרטן לא בהכרח מודעים לכך, אך בשל העובדה כי המחלה בה הן לוקים 'מקנה' להם אחוזי נכות גבוהים, הם זכאים לקבל פטור מלא ממס הכנסה, כפי האמור בסעיף 9/5 לפקודת מס הכנסה. סעיף זה מורה על כך כי כל נכה בעל אחוזי נכות העולים על 90 אחוזים הלוקה במספר מחלות, וכן כל נכה בשיעור של 100 אחוזים הלוקה במחלה אחת, זכאי לפטור מלא ממס הכנסה. כידוע, המוסד לביטוח לאומי נוטה להערים קשיים בקבלת החזרים כספיים, פטורים וכיו"ב. אי לכך ובהתאם לזאת, מומלץ לשקול פנייה לייעוץ מקצועי בעת הגשת בקשת פטור ממס לחולי סרטן.

    החזר מס הכנסה לחולי סרטן

    ככלל, פטור ממס לחולי סרטן עשוי להגיע לסכומים של כ- 71000 ₪ על החזרים הנגרמים כתוצאה מהכנסות צדדיות (נכסים השקעות וכיו"ב) ולסכומים של כ- 600000 ₪ מהחזרים הנובעים כתוצאה מהכנסות עבודה חודשיות. יש לציין כי חולה אשר נמצא זכאי לקבל פטור ממס, רשאי לקבל החזר ממס באופן רטרואקטיבי עד ל6 שנים. מומלץ לדעת בנוסף, כי בני משפחתו של חולה שנפטר זכאים אף הם לקבל החזר מס בצורה רטרואקטיבית עד ל6 שנים ממועד הפטירה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה