צרו קשר לייעוץ חינם

    בבואכם להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה על בסיס רפואי, כדאי שתכינו את עצמכם לכמה מן הקשיים שיכולים לצוץ בדרך. אספנו כמה מהם וכמו כן, גם כמה עצות מעשיות!

    הקושי הנפוץ בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי ומשרד הבריאות

    במידה ותרצו לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה, אחד התנאים הבסיסיים הוא קביעת אחוז נכות מוועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי ומשרד הבריאות. במאמרים אחרים, הרחבנו על הנושא הזה רבות, אולם עדיין חשוב לנו להדגיש עוד כמה נקודות שרלוונטיות במיוחד למקרה הזה. ראשית, קיימים הקשיים ה"רגילים" הנוגעים לביורוקרטיה, מילוי טפסים נכונים והגשת מסמכים רלוונטיים שיסייעו לכם בקביעת אחוז הנכות. מלבד קשיים אלו, נציין כי לעתים הוועדות הרפואיות לא מתחשבות בתאריך תחילת הסימפטומים של הנכות או המחלה בפועל ומסתפקים בקביעת התאריך של האבחנה עצמה. לכן, במידה והליקויים או הסימפטומים של הנכות שלכם החלו בתקופה שקדמה לקביעת האבחנה הרפואית, נסו להשיג מסמכים המעידים על כך.

    נקודה נוספת קשורה לאוכלוסייה ספציפית והיא – אוכלוסיית החולים במחלות נפש שונות המזכות אותם בפטור ממס. מחלות נפש שונות אינן תמיד מאפשרות לחולה לעבוד ולכן לקבל גם פטור ממס, אולם קיימים חולים על בסיס נפשי שאכן מסוגלים לעבוד ולא מודעים לזכות הקיימת עבורם בנושא פטור ממס. לכן, עבורם נמליץ כמה דברים: ראשית, להקפיד על תיעודים רפואיים מדויקים שיעידו בדיוק על רמת הנכות וכן, על שמירה של רצף בין התיעודים עצמם (במסמכים שיוגשו לוועדה הרפואית).

    מדוע חשוב להביא לוועדות אדם נוסף?

    ראשית, חשוב תמיד לקבל חוות דעת נוספת מאדם שהיה עד למתרחש בוועדה. העניין הזה משמעותי ביותר, שכן קיימים עררים רבים על החלטות של ועדות רפואיות בישראל, בין היתר מכיוון שההחלטה לעתים קרובות ניתנת מהר מדי ללא התייחסות ראויה למצבו הספציפי של האדם. שנית, ייתכן ותבחרו להביא אתכם מומחה אשר מין בפרוצדורת קבלת הפטור וקביעת אחוזי הנכות. אדם כזה יעלה כמובן את הסיכוי שלכם לקבל את אחוזי הנכות המגיעים לכם וגם את הפטור.

    נקודה אחרונה וחשובה

    בסך הכל, הפטור מיועד להקל על אנשים שבאמת זקוקים לכך ולכן, על אף הביורוקרטיה הרבה הקיימת בנושא, עדיין נמליץ לכם להמשיך ולנסות לקבל את הפטור. בכל מקרה, אנו תמיד כאן לסיוע.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה