צרו קשר לייעוץ חינם

    סוגי תווי החניה הקיימים

    באופן כללי קיימים 3 סוגי חניה לנכים: תג המיועד לנכים הזקוקים לכסא גלגלים (תג כחול עם סימן של כסא גלגלים), תג המיועד לנכים אשר אינם זקוקים לכסא גלגלים (תג עם סמל בצורת משולש ירוק) ותג לנכי צה"ל. תג החניה לנכה צה"ל מובחן על ידי סימן הכלנית ואין זה משנה אם מדובר בתג חניה המיועד לנכים הזקוקים לכסא גלגלים או לא.

    ההבדלים השונים בין התגים

    באופן עקרוני, לא קיים הבדל בין תגי הנכה השונים. בפרט, על פי בבג"ץ 8735/11, נקבע כי זכויות החניה של הנכים יהיו זהות בתחום החניה, ללא הבחנה בין סוגי התגים השונים. אולם, רשות הרישוי הישראלית ממשיכה להנפיק תווי חניה שונים, על פי החלוקה שצוינה לעיל. יתרה מכך, על פי ס' 71 א1 לפקודת התעבורה, תג הנכה המסומן עם סמל כסא הגלגלים יקנה את הזכות ליסוע בנתיב תחבורה ציבורית, אולם רק כאשר הנכה נמצא ברכב.

    היכן הבעייתיות?

    ראשית, חשוב לציין כי הוראת החוק עומדת בעינה ולכן לא קיימת הבחנה בין הזכויות שכל אחד מתגי הנכה מקנה, עדיין רשות הרישוי מנפיקה סוגים שונים של תג נכה, על פי קריטריונים שאינם גלויים לציבור. היות וכאמור, קיים הבדל בין תג הנכה לאדם שקוק לכסא גלגלים, לבין אדם שאיננו זקוק (הזכות ליסוע על נתיב תחבורה ציבורית כאשר הנכה ברכב), עניין חלוקת תגי הנכה השונים עדיין יוצרת הבחנה מיותרת, בייחוד כשמדובר למעשה, במעבר על הוראת החוק העדכני.

    מעבר לכך, עצם הבעייתיות איננה נובעת רק מסוגי התגים השונים, אלא מהסתרת הקריטריונים לקבלת תג הנכה. קיימים כיום אזרחים רבים בישראל שסובלים מנכות בדרגה משתנה או בקושי בניידות, אולם הם נאלצים להיאבק ברשות הרישוי לשם קבלת תג הכה המגיע להם, ככל הנראה עקב קריטריונים לקויים המזכיםלא מזכים את האדם בתג הנכה.

    מתקשים בהבנת הליך קבלת תו הנכה? אנחנו כאן כדי לעזור! צרו קשר ונשמח לייעץ ולסייע לכם בדרך לקבלת תו הנכה במהירות!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה